Hallo allemaal, ik dacht dat ik dit zou plaatsen voor het geval iemand hetzelfde probleem had. We hebben een juke 1.5dci. Het waarschuwingslampje voor de anti-slip heeft al geruime tijd gebrand, hoewel hij elk jaar door de APK komt. Na controle van de foutcodes registreerde hij C1130 en soms andere valse codes. Foutcode C1130 meldt een fout in motorsignaal 1. De diagnosesoftware geeft aan dat als er geen fouten in het motorsysteem zijn, het ABS-systeem moet worden gecontroleerd. Het motorsysteem heeft geen fouten, maar het ABS-systeem registreert C1130 en meldt een mogelijke fout met de ABS-unit. Het goede nieuws is dat het waarschijnlijk NIET de ABS-unit is. Ik ontdekte dat mijn probleem een verstopte kleine buis was die loopt van het uitlaatspruitstuk naar een druksensor die zich net links van het midden van de motor bevindt, gemonteerd aan de achterkant van de motorruimte achter de plastic turbo-inlaat. Deze kleine buis is moeilijk te verwijderen vanwege de toegang, maar als je de turbobuizen verwijdert, kun je bij de sensor komen en deze verwijderen. Spuit wat remmenreiniger in de buis, als het niet door de buis wegloopt, weet je dat hij verstopt is. Om hem te ontstoppen, koop je een versnellingskabel voor een fiets en knip je ongeveer 30 cm af. Bevestig het ene uiteinde aan een boormachine en steek het andere uiteinde in de buis. Gebruik een lage snelheid op de boormachine en wees geduldig, zodat de kabel de koolstofafzetting in de buis kan bewerken. Je weet wanneer je de verstopping hebt verholpen als je remmenreiniger in de buis spuit en deze wegloopt. Bouw de auto weer op en de fout is verdwenen! Een beetje een langdradige beschrijving, maar ik hoop dat het iemand helpt en voorkomt dat iemand een fortuin aan onderdelen uitgeeft.
Verzonden vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk