Nissan Juke Owners Club banner

C1130 foutcode en anti-slip lampje op dashboard

4 reading
185K views 19 replies 6 participants last post by  ackoilic955  
#1 ·
Hallo allemaal, ik dacht dat ik dit zou plaatsen voor het geval iemand hetzelfde probleem had. We hebben een juke 1.5dci. Het waarschuwingslampje voor de anti-slip heeft al geruime tijd gebrand, hoewel hij elk jaar door de APK komt. Na controle van de foutcodes registreerde hij C1130 en soms andere valse codes. Foutcode C1130 meldt een fout in motorsignaal 1. De diagnosesoftware geeft aan dat als er geen fouten in het motorsysteem zijn, het ABS-systeem moet worden gecontroleerd. Het motorsysteem heeft geen fouten, maar het ABS-systeem registreert C1130 en meldt een mogelijke fout met de ABS-unit. Het goede nieuws is dat het waarschijnlijk NIET de ABS-unit is. Ik ontdekte dat mijn probleem een verstopte kleine buis was die loopt van het uitlaatspruitstuk naar een druksensor die zich net links van het midden van de motor bevindt, gemonteerd aan de achterkant van de motorruimte achter de plastic turbo-inlaat. Deze kleine buis is moeilijk te verwijderen vanwege de toegang, maar als je de turbobuizen verwijdert, kun je bij de sensor komen en deze verwijderen. Spuit wat remmenreiniger in de buis, als het niet door de buis wegloopt, weet je dat hij verstopt is. Om hem te ontstoppen, koop je een versnellingskabel voor een fiets en knip je ongeveer 30 cm af. Bevestig het ene uiteinde aan een boormachine en steek het andere uiteinde in de buis. Gebruik een lage snelheid op de boormachine en wees geduldig, zodat de kabel de koolstofafzetting in de buis kan bewerken. Je weet wanneer je de verstopping hebt verholpen als je remmenreiniger in de buis spuit en deze wegloopt. Bouw de auto weer op en de fout is verdwenen! Een beetje een langdradige beschrijving, maar ik hoop dat het iemand helpt en voorkomt dat iemand een fortuin aan onderdelen uitgeeft.

Verzonden vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

#2 ·
Bedankt voor de informatie, hoewel de foutcode C1130 werd weergegeven, bleek het een ESP-sensor aan de voorkant rechts te zijn. De codelezer liet niet zien om welk wiel het ging, ik had 1 op 4 kans om het goed te hebben, ik had veel geluk en vond het bij de eerste poging, kostte slechts ÂŁ 18,00 voor een nieuwe sensor, veel goedkoper dan de lokale dealer.

#4 ·
Bedankt voor de informatie, hoewel er een c1130-foutcode verscheen, bleek het een esp-sensor aan de voorkant rechts te zijn, de codelezer liet niet zien welk wiel het was, ik had 1 op 4 kans om het goed te krijgen, ik had veel geluk en vond het bij de eerste poging, kostte slechts ÂŁ 18,00 voor een nieuwe sensor, veel goedkoper dan de lokale dealer
HĂ© pstrech

Hoe wist je dat het de esp was van de c1130-code?

Bedankt

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

#3 ·
Goed om te horen dat het is opgelost. Ik heb een Delphi diagnose-eenheid van eBay gekocht die het geld zeker waard was. Het is veel beter dan een standaard codelezer, want het lijkt meer op iets dat een hoofdgarage zou gebruiken. Ik kon er mijn wielencoders mee controleren, dus ik wist dat de inputs naar de abs-eenheid in orde waren. Je kunt het zelfs gebruiken om al je schakelaars te controleren en bijna elke autofunctie in te schakelen met behulp van de laptop. Je kunt het zelfs gebruiken om een DPF-verbranding uit te voeren, de besturing, brandstofinjectoren en dergelijke aan te leren. Zeker het geld waard.

#6 ·
Hallo allemaal, ik dacht dat ik dit zou posten voor het geval iemand hetzelfde probleem had. We hebben een juke 1.5dci. Hij heeft al geruime tijd het waarschuwingslampje voor de anti-slipregeling aan, hoewel hij elk jaar door de APK komt. Na controle van de foutcodes registreerde hij C1130 en soms andere valse codes. Foutcode C1130 meldt een fout in motorsignaal 1. De diagnosesoftware geeft aan dat als er geen fouten in het motorsysteem zijn, het ABS-systeem moet worden gecontroleerd. Het motorsysteem heeft geen fouten, maar het ABS-systeem registreert C1130 en meldt een mogelijke fout met de ABS-eenheid. Welnu, het goede nieuws is dat het waarschijnlijk NIET de ABS-eenheid is. Ik ontdekte dat mijn probleem een geblokkeerde kleine buis was die van het uitlaatspruitstuk naar een druksensor loopt, die zich links van het midden van de motor bevindt, gemonteerd aan de achterkant van het motorcompartiment achter de plastic turbo-inlaat. Deze kleine buis is moeilijk te verwijderen vanwege de toegang, maar als u de turbobuizen verwijdert, kunt u bij de sensor komen en deze verwijderen. Spuit wat remmenreiniger in de buis, als het niet door de buis wegloopt, dan weet u dat deze verstopt is. Om hem te ontstoppen, schaft u een versnellingskabel voor een fiets aan en knipt u ongeveer een voet af. Bevestig het ene uiteinde aan een boormachine en steek het andere uiteinde in de buis. Gebruik een lage snelheid op de boormachine en wees geduldig, zodat de kabel kan werken aan de koolstofafzetting in de buis. U weet wanneer u de verstopping hebt verholpen als u remmenreiniger in de buis spuit en deze wegloopt. Bouw de auto weer op en de fout is verdwenen! Een beetje een omslachtige beschrijving, maar ik hoop dat het iemand helpt en voorkomt dat iemand een fortuin aan onderdelen uitgeeft.

Hoi Kawasaki

Mag ik vragen toen de codes voor een ABS-probleem C1130 verschenen, wat u ertoe aanzette om een buis van het uitlaatspruitstuk te controleren, aangezien dat twee verschillende werelden zijn. Wat heeft u ertoe gebracht om die bevinding uit de andere te halen, als u begrijpt?

#7 ·
Het was gewoon van het internet afstruinen naar antwoorden en ik vroeg ook telefonisch een offerte aan bij Nissan. Ik legde de fout uit en de technicus zei dat ik hem moest binnenbrengen voor een goede offerte, maar het kan een verstopte pijp zijn.... Op dat moment wist ik niet zeker welke pijp het was, maar later ontdekte ik dat het de druksensorpijp was. De jouwe kan iets anders zijn, aangezien je waarschijnlijk de nieuwere motorindeling hebt met de dpf in de motorruimte. C1130 is een abs-code, maar om de een of andere reden brengen de verstopte pijp en dpf ook dezelfde code naar boven. Ik verloor ook de cruise control-functie toen de dpf geblokkeerd was.

#8 ·
Bedankt, de info is erg nuttig. En waardeer dat je de tijd hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden. Nieuw op het forum. Bijgevoegd is mijn motorindeling en dit zijn ook de storingslampjes die ik op mijn dashboard heb. Was iets hiervan vergelijkbaar met die van jou? Ten slotte weet ik dat het laat is, dus misschien morgen of zo, maar heb je geen foto van deze pijp hoe het eruit ziet?

Nogmaals bedankt, het wordt gewaardeerd.

Het was gewoon van het internet afstruinen naar antwoorden en ik heb ook telefonisch een offerte gevraagd aan Nissan. Ik legde de fout uit en de technicus zei dat ik het moest inleveren voor een goede offerte, maar het kan een verstopte pijp zijn.... op dat moment wist ik niet zeker welke pijp het was, maar later kwam ik erachter dat het de druksensorslang was. De jouwe kan iets anders zijn, aangezien je waarschijnlijk de nieuwere motorindeling hebt met de dpf in de motorruimte. C1130 is een abs-code, maar om de een of andere reden brengen de verstopte pijp en dpf ook dezelfde code naar boven. Ik verloor ook de cruise control-functie toen de dpf verstopt was.

Image
Image

#9 ·
Mijn motorindeling lijkt hier erg op. Het antislip-lampje ging vroeger ongeveer 3 of 4 seconden nadat de auto startte aan. Toen het roetfilter verstopt was, ging ook het motorlampje branden. Toen dit gebeurde, wist ik het vroeger te wissen door een roetfilterverbranding uit te voeren met de Delphi-software, maar het antislip-lampje ging nooit uit. De auto gaf er uiteindelijk de brui aan toen de harde plastic buis losraakte en het roetfilter volledig blokkeerde. Dit verhinderde dat de auto startte. Ik moest het roetfilter verwijderen en schoonmaken om hem weer te kunnen starten. Ik heb het antislip-lampje gewist door de drukleiding te deblokkeren. Ik heb geen foto van de drukleiding bij de hand, maar als je je herinnert, als je naar de achterkant van de motor kijkt, links van de buis die over de kleppendeksel loopt, kun je de druksensor net zien / voelen. Start de auto, is er sprake van vermogensverlies?

#10 ·
Mijn motorindeling lijkt erg op deze. Het antislip-lampje ging vroeger ongeveer 3 of 4 seconden nadat de auto startte branden. Toen het roetfilter verstopt was, ging ook het motorlampje branden. Toen dit gebeurde, wist ik het vroeger te wissen door een roetfilterverbranding uit te voeren met de Delphi-software, maar het antislip-lampje ging er nooit mee uit. De auto gaf er uiteindelijk de brui aan toen de harde plastic buis losraakte en het roetfilter volledig blokkeerde. Dit verhinderde dat de auto startte. Ik moest het roetfilter verwijderen en schoonmaken om hem weer te kunnen starten. Ik heb het antislip-lampje gewist door de drukleiding te ontstoppen. Ik heb geen foto van de drukleiding bij de hand, maar als je je herinnert dat je naar de achterkant van de motor kijkt, links van de buis die over de kleppendeksel loopt, kun je de druksensor net zien/voelen. Start de auto, is er sprake van vermogensverlies?

De auto start wel, maar hij heeft wel vermogensverlies. Is uw Delphi-software een echte Delphi-scantool? Ik heb u erover horen prijzen en ben benieuwd wat u had. Zit de druk in het gebied dat groen is gemarkeerd op de foto? U vermeldt ook dat de harde plastic buis losraakte. Is de buis waar u naar verwijst in de rode doos?

Nogmaals bedankt
Image

#11 ·
De Delphi scantool is een kloon met "geknakte" Delphi-software voor ongeveer 70 pond. Hij doet zowat alles wat een hoofdgarage kan. De hardplastic buis waar ik naar verwees, bevond zich rechts van het Nissan-bord op de kleppendeksel. Het lijkt erop dat de jouwe misschien een flexibele buis is?

#13 ·
Er is een diagnose op uitgevoerd, maar ik ben de codes kwijtgeraakt. Dus die zilveren metalen pijp in het groene gedeelte is de ontluchtingspijp en daaraan is het DPF bevestigd, dus deze motor heeft het DPF in de motorruimte als ik het goed heb? Die diagnose klinkt handig, waar heb je dat allemaal vandaan?

#17 ·
Heb er in de loop der jaren veel gehad, meestal begint het met een verstopt roetfilter, dus stel een reiniging daarvan voor en reinig vervolgens de inlaatspruitstukdrukleiding zoals besproken. Heb er ook een paar gehad waarbij het roetfilter verstopt raakt en het rode motormanagementlampje aangaat en als het roetfilter eenmaal is gereinigd of vervangen, herkent het dat de inlaatspruitstukleiding verstopt is.

Ik hoop dat dit helpt.

Adam

#18 · (Edited)
Hoi allemaal, ik dacht dat ik dit zou plaatsen voor het geval iemand hetzelfde probleem had. We hebben een juke 1.5dci. Het waarschuwingslampje voor de antispinbeveiliging brandt al geruime tijd, hoewel hij elk jaar door de APK komt. Na controle van de foutcodes registreerde hij C1130 en soms andere valse codes. De foutcode C1130 meldt een fout in motorsignaal 1. De diagnosesoftware geeft aan dat als er geen fouten in het motorsysteem zijn, het ABS-systeem moet worden gecontroleerd. Het motorsysteem heeft geen fouten, maar het ABS-systeem registreert C1130 en meldt een mogelijke fout met de ABS-eenheid. Het goede nieuws is dat het waarschijnlijk NIET de ABS-eenheid is. Ik ontdekte dat mijn probleem een geblokkeerde kleine buis was die van het uitlaatspruitstuk naar een druksensor loopt, die zich links van het midden van de motor bevindt, gemonteerd aan de achterkant van de motorruimte achter de plastic turbo-inlaat. Deze kleine buis is lastig te verwijderen vanwege de toegang, maar als je de turbobuizen verwijdert, kun je bij de sensor komen en deze verwijderen. Spuit wat remmenreiniger in de buis, als het niet door de buis wegloopt, dan weet je dat hij verstopt is. Om hem te ontstoppen, koop je een versnellingskabel voor een fiets en knip je ongeveer een voet af. Bevestig het ene uiteinde aan een boormachine en steek het andere uiteinde in de buis. Gebruik een lage snelheid op de boormachine en wees geduldig, zodat de kabel aan de koolstofafzetting in de buis kan werken. Je weet wanneer je de verstopping hebt verholpen als je remmenreiniger in de buis spuit en deze wegloopt. Bouw de auto weer op en de fout is verdwenen! Een beetje een langdradige beschrijving, maar ik hoop dat het iemand helpt en voorkomt dat iemand een fortuin aan onderdelen uitgeeft.

Was precies het probleem met de mijne, bedankt voor je zeer nuttige info, heeft me veel tijd, geld en foutzoeken bespaard.
Deze post helpt nog steeds mensen 3 jaar later
Nogmaals bedankt

#20 ·
Ik kreeg ook de fouten C1130 en C1132, ik heb de dunne buis achter de motor verwijderd en schoongemaakt en nu is deze doorlatend en ik heb de sensor vervangen, maar de auto geeft nog steeds de fout C1132 aan, terwijl C1130 niet meer wordt weergegeven, en ook de controlelampjes voor de tractiecontrole branden op het dashboard en de fout kan niet worden gewist, daarbij verliest de auto vermogen, bij geleidelijk gas geven rijdt de auto normaal, zodra er meer gas wordt gegeven, schokt de auto en verliest vermogen, wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Bedankt bij voorbaat!